31 Ocak 2011 Pazartesi

Arkadaşlar her zaman iyi değildir, belki de onlar arkadaş da değildir

Aslında insanların anlattıklarını dinlemeyi severim ama bazen bazı insanlar sadece anlatıyor hiç dinlemiyor ya, sadece bir şeyler anlatmaya ihtiyaç duyduğu zaman seni arıyor ya, işte o zaman o insanları sonsuza dek hayatımdan çıkarasım geliyor.


Şu ara düşünmeyi en çok sevdiğim konu yanlış insanlarla arkadaşlık ettiğim zamanlar ve bu konudaki pişmanlıklarım. Sadece anlatmaz değil mi insan, karşıdakini dinler zaman zaman... Sadece anlatıyorsa ve sen konuşurken bir şekilde konuyu kendisine getirip yine konuşmaya devam ediyorsa bu işte bir yanlışlık vardır di mi?


Tabi esas sorun bu da olmayabilir. Eskiden eğlenceli konulardı hoşlandığın çocuğun yanından geçerken gülümsemesi, evde kalma kaygısı, erkek arkadaşınla yaptığın abuk subuk bir konuşma... Lisedeyken -hadi belki üniversitenin ilk yılları da dahil olabilir- eğlenirdik ve saatlerce konuşulabilirdi bu konu üstüne. Ama bu yaştan sonra sarmıyor, can sıkıyor. (bu yaştan sonra diyorsam da aslında genç sayılırım bence ben, öyle olayım ne olur :((  )


Yarım saat konuştun tamam, ama 3 saat 5 saat aynı konuyu dinleyince insanda ne sabır kalıyor ne kafa.


Geleceğe dair hayallerimi paylaşırken beni sorgulamayan, sadece hayal olduğunu bilen insanı seviyorum ben. Benim sorgulamayacağımın ve sadece hayal olduğunu bilerek dinleyeceğimin farkında olan ve öyle anlatan insanı seviyorum. Hele o hayale o insanı dahil edebiliyorsan işte o zaman harika!


Bir akşam vakti, Türkiye'ye Roger Waters mı gelse David Gilmour mu gelse muhabbetini "Yahu ikisi de gelse!" diye bitirip, bilet fiyatı dert değil, gerekirse yemek yemem yine giderim diyebilen insanı seviyorum, bunu söylersem bana "hastasın sen" bakışı atmayacak insanı...


Herhangi bir şey gördüğümde "X bunu sever" diyebilmeyi ve yanılmamayı seviyorum, birileri için cümledeki X olabilmeyi...


Okuduğumuz kitapları, izlediğimiz filmleri, duyduğumuz haberleri tartışabildiğimiz insanı seviyorum. Zevklerimiz aynı olmasa da birbirimizin dilinden konuşabiliyorsak o zaman çok seviyorum, ama zevklerimiz de aynıysa daha bir güzel oluyor.


Sadece derbi günleri gelip maç muhabbeti açan insanı sevmiyorum. Aynı takımlıysak eski maçlar konusuna dalıp keyifle nostalji yapabilmeyi seviyorum. Farklı takım taraftarıysak didişebilmeyi seviyorum, benim nereden sonra delireceğimi bilip ona göre konuşan insanı daha çok seviyorum :) Beni delirtmeyen adamı ben de delirtmiyorum tabi.


Tüm gün aşk hayatını, daha da fenası peşindeki erkekleri anlatan insanla geçirdiğim tüm saatler kayıp gibi geliyor. Ciddiye almadığını iddia ettiğin o peşindeki adam bu kadar önemsizse neden 3 saat ondan bahsediyoruz?


Yine de çok şahane arkadaşlarım var benim! Çok güzel zaman geçirdiğimiz bir dünya insan... Hatta o yaşta bilmelerinin gerekli olduğuna inandığım kitap/müzik/filmleri tavsiye ederek çok şahane sohbet edilecek kişi kıvamına gelmesine az da olsa yardım ettiğim öğrencilerim bile var :) Sonra yüzlerini hiç görmesem de yazdıklarını okurken şahane bir dostla sohbet ediyor gibi hissettiğim çok güzel blog arkadaşlarım var! Aslında şanslı bile sayılırmışım yahu! 3-5 tane can sıkan insan var işte yazının başında bahsettiğim gibi ama olur o kadar...


Başlığın esin kaynağı Tabutta Rövaşata filminden: "Ama arkadaşlar iyidir".

2 kişi de demiş ki:

Vladimir dedi ki...

Malesef insanların çoğu düz ve net olamıyor, kinayeli laf sokup pis bakışlar atıyorlar. Güya bu hal ve tavırlar onları daha üstün mü yapıyor ne halt ise.

Sıkıntılı çocukluk geçirip bunu sır diye sakladı diye geçmişin acısını bana pislik gibi davranarak benden çıkartamaz. Ki o pislik gibi davranmayı da mert biçimde yapamazlar bön bakışlar, iki manalı cümleler "ah sen yanlış anladın gülümler" falan... Bunlar enerji emen tipler.. Tekmeyi vurup sallamak lazım ya da bi mesafede durup fazla içeri almamak lazım sanırsam.

Tanbi bu tiplerle başa çıkma yolunu herkes kendi kendine geliştirir. Ben kim oluyorum da anlatıyorum ki sanki? Pardon ya .. Sabah sabah coştum. Hatta öğlen olmuş :p

Selin dedi ki...

:))

Arada sinirimizi atmak gerek böyle, diğer türlüsü tehlikeli :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?