10 Şubat 2011 Perşembe

Sessizim, bu ses senin...





Yaklaşık 5-6 yıl önce severek dinlediğim amatör bir grup vardı. Şarkılarını bulana kadar bin türlü işkence çektiğim gruplardan biri :) Senelerce de dinledim.


Sonra bir gün baktım albüm yapmışlar. O amatör kayıtlarını çok sevdiğim şarkılar albüme girince gitar sesi duyulmaz olmuş. Üzülmüştüm. En çok da neye üzülürüm biliyor musunuz öyle durumlarda? 5-6 senedir dinlediğim, en samimi en heyecanlı hallerini takip ettiğim o grup bir gün bilinir olur ya, o gün birileri gelir sana "x diye bir grup çıkmış duydun mu" der ya, o çok güzel dediği şarkılar senin ilk hallerini bildiğin ve artık eski samimiyeti göremediğin şarkılar olmuştur ya... "Hımm biliyorum" derim, konuyu kapatmaya bakarım ben biri sorduğunda. 


Hepsi birbirine benzeyen müzikler üzerine yine birbirine benzeyen sözler yazan, her biri birbirinin aynısı albümler yapıp milyonlar satan o adamları dinleyen insanlarla paylaşmak istemiyorum ben dinlediğim müziği! Bencillik biliyorum ama o sevdiğim grupları kimse bilmesin istiyorum bazen. 


Hafızam beni yanıltmıyorsa, yine 4 yıl kadar önceydi "Kırmızı oda" diye bir şarkıyı ilk dinlediğim gün. (ilk kısımda bahsettiğim grup Sakin değil, ismi lazım olmayan başka bir grup. Şu ara pek popüler.) Myspace'te deliler gibi dolaşıp yeni gruplar aradığım zamanlar... 2 yıl sonra albüm yaptı Sakin. "Sakin diye bir grup keşfettim geçenlerde, albümleri yeni çıkmış, mutlaka dinlemelisin" dendiğinde gülüyordum sadece :)


Bir ara müzik zevkinden nefret ettiğim insanların dinlediğini görünce soğudum bile. İstemli olarak yaptığım bir şey değil bu. Tamamen kontrol dışı...


Yine de albümde olmayan şarkıları dinlediklerinde yüzünü buruşturan o malum hayranlardan daha çok sevdim ben Sakin'i. Belki de en çok Küçük Prens'i.


"Sakin" dağılmış dediler, bulabildiğim her yere baktım. Hep aynı haber. Gerçekmiş demek... Duyduğumdan beri aynı şarkıyı mırıldanıyorum içimden. Sakin'in en sevdiğim şarkısı. Küçük prens.


Taze durmayı unuttuğum şu şubat gününde
Ben nasıl naif olsam?
Söyledim, pek ince işlerim ben
Sen bakar, dalar, konuşur ve şahlanırsın.


Birden susturdum tüm dünyayı sen konuş diye
Nasıl sağırsın kendine...
İlk defa toslayınca bir incelik abidesine
Yarattın yenisini.


Bildiğim tüm küçük hayatlar yıkık ya
sen onarma istemem!
Sevdiğin bu gözler sessizse inan çok, çok uzakta gerçeğim.


Koş dur büyülü renkleri arasında bu gezegenin
Her şeye sahipsin
Emin ol bu içtenlik senin
Ben zaten yaşarken bambaşka bir alemde


Bildiğim tüm küçük hayatlar yıkık ya
Sen onarma istemem!
Sevdiğin bu gözler sessizse inan çok, çok uzakta gerçeğim.


Sen küçük prensim varlığınla fethettin mi sandın garip dünyamı?
Boşa saydın bak bunca beden zaferde benimle yıllar sonra!




Yolları açık olsun...


Başlık bir başka Sakin şarkısı Sentetik Sezar'dan.

0 kişi de demiş ki:

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?