27 Temmuz 2011 Çarşamba

Pek temiz bir milletiz

Bir alışveriş merkezinin hiçbir zaman temiz görmediğim tuvaletindeyiz. (Lavabo değil orası, tuvalet. Lavabolar şurada. ) En kalabalık saatinde de en boş saatinde de hep pis, hep tuvalet kağıdı yok vs. Yeterince özen gösterilmiyor temizliğine. 


Neyse. 35-45 yaş arasında bir yerde olduğunu tahmin ettiğim bir abla tuvaletin kapısını açıyor ve şöyle diyor yüksek sesle: (söylemişken herkes duysun değil mi?) "Ayy şuraya bak iğrenç, leş gibi. hep o Allah'ın cezası Araplar yapıyor bunu, mahvettiler ülkeyi".


Görünüş olarak da birbirine benzeyen, genelde aynı yaş grubunda olan ve maalesef hemcinsim olan bir grup insan var böyle. Çok tuhaf ama hepsi birbirine benziyor. "Araplar pis, Müslümanlar (Dinciler olarak da söylenir. İslamiyete inanan herkes dincidir onlar için.) kaka, lazlar hede, doğulular hödö." Ablam kendisi İstanbul Asilzadesi zaten...


Özellikle temizlik konusunda bu yapıldığında ben daha çok gülüyorum. Bu kişilerin bir kısmının özel gıcığı Avrupa dışındaki herkese. Amerikalısı da pis, Japonu da pis, hele Afrikalısı, o zaten yok olsun.


Bir kısmına göreyse Türkler dışında herkes pis, herkes iğrenç. Araplar elleriyle yemek yiyor, İngilizler doğru dürüst banyo yapmıyor, küvete girip çıkarak yıkanılır mıymış? Ayrıca Fransızlar da pis koktukları için parfümü bulmuş. Almanlar pis, İtalyanlar pis, İspanyollar pis. Bir tek biz temiziz.


Ormanda piknik yapıp yediği içtiği her şeyi oraya bırakıp giden var ya, onlar Türk değil işte, İsviçreli hep.


Parkta çekirdek yiyip bankın önünde çekirdek kabuğundan dağ oluşturan ve onu orada bırakan da Türk değil, Koreli o.


Çöpünü yere attığı için uyarıldığında "Çöpçüler temizlesin, işleri ne" diyen şahsiyet Mozambikli.


Evcil hayvanı yolun ortasında tuvalet ihtiyacını giderdikten sonra, hiçbir şey olmamış gibi oradan ayrılan adam İrlandalı.


Otobüste bir şey yiyip içtikten sonra kalkıp camı açan ve boş poşet, paket ve şişeleri camdan atan adam Yeni Zelandalı.


10 metre ilerideki çöp kutusuna kadar elinde tutmak istemediği çöpünü olduğu yere bırakan şahıs Nijeryalı.


Arabasının camını açıp bütün çöplerini caddeye atan Çinli.


Çöpleri çöp kutusunun içine değil de sağına soluna atan adam Hırvat.


Umumi tuvaletleri kullananların hepsi Polonyalı. O yüzden hepsi pis. Biz temiz insanlarız, tuvalet falan ıyy. (İğrençleşmek pahasına diyorum ki hani güzel kızlar pembe kaka yapar ya, o hesap.)


Geri dönüşüm kutularına her türlü çöpü atanlar da Porto Ricoluymuş diye duydum ama bilemem.


Tek temiz millet biziz, üstün ırk falan da olduğumuzdan şüpheleniyorum bazen. Helal bize be, kim tutar bizi!


(Bu saydıklarımı muhtemelen dünyanın pek çok yerinde pek çok milletten insan yapıyordur. Ama biz çevresine özen gösteren, başkalarını düşünen falan bir millet değiliz, onu da kabul edelim. O tuvalete 10 tane turist girmişse en azından 250 tane de vatandaşımız girmiştir o gün. Koskoca ülkeyi turistler mi bu hale getiriyor? Turistlerin asla gitmediği semtler neden pis, neden çöpten geçilmiyor? Biz süperiz, geri kalan herkes iğrenç kafasına nasıl ulaşılıyor?)

5 kişi de demiş ki:

e-SerdarK dedi ki...

Güzel bir noktaya değinmişsin, sağolasın... Bahsi geçen ülkelerin birçoğunda bırakın yere çöp atmayı, çöpü doğru şekilde ayrıştırmadan paketlemek bile ayıp sayılıyor, cezası var... Japonyada bir çok "mahallede" insanlar kendi aralarında sıra yapmışlar, her akşam bir aile, çöplerin doğru ayrıştılmasını sağlayıp, geridönüşüme katkıda bulunmaya çalışıyorlar... Takıyor eldivenini, maskesini, 10 dakikasını ayırsa yetiyor, zaten herkes yeterince bilinçli... Poşetlerin, kovaların renkleri bile belli... Bir sürü örnek daha gösterilebilir, internette facebook dışında bir kaç yere daha bakmak yeterli olacaktır.

Lavabo konusuna ben de sinir olurum :)) Öyle diyene "sen lavaboya mı işiyorsun? Tuvaleti kullansana..." diyorum... Basit ama etkili :)

Porti dedi ki...

Haha süperdi :D
Bu yorumu yapan bi Türk ama :D

Selin dedi ki...

@e-SerdarK

Belediye her akşam saat 10'da çöp toplanacak diye duyuru yapar, saat geldiğinde temizlik kamyonları mahalleye gelir ve binaların üst katlarından çöp poşetleri yağmaya başlar. Poşete koyduklarına şükrediyorum en azından. Bu kafadaki insanlardan çöp ayrıştırmayı beklemek fazla iyimserlik olur :) Bir de çöp ayrıştırılmasını gereksiz gören belediyeler var, mesela bizde sokaklardan çöp toplanmıyor, semt genelinde herkes çöpünü gidip çöp kutularına atıyor, oradan alıyorlar. Ayrıştırma falan hak getire. Sadece insanımız değil belediyelerimiz de üstüne düşeni yapmıyor maalesef.

İsmini yazdığım ülkeleri aslında rastgele seçtim, bu bahsettiğim temiz olmama genellemesini yapan insanlar da tamamen desteksiz atan insanlar zaten. Bir şey görüp bildiklerinden değil, "bizden başka herkes pis" fikri beyinlerine öyle yer etmiş ki. Bütün caddelerimizin pis olması, bütün tarihi eserlerimizin duvarlarına abuk subuk yazılar yazılmış olması vs. her şey bu ülkeye (hatta şehre) dışarıdan gelenlerin suçu onlara göre. Biraz kendimize bakmayı öğrensek hayat daha güzel olacak :)

Selin dedi ki...

@Porti

Biz Türk milleti olarak bayılırız yoruma :)

Vladimir dedi ki...

Türk evlerinin içi, neredeyse hepsi, yani istisnaları hariç olmak üzere çoğunluğu diyeyim bal dök yala kıvamında temizken bu tertemiz evlerde yaşayan milyonlarca kişinin ortak kullanım alanlarında rezilce biçimde pislik yapmaları ortalığı sıçıp batırmaları anlaşılmaz bir iki yüzlülük türü.

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?