30 Eylül 2011 Cuma

Kitap çevirme cezası: 3 yıl hapis!

Çocuk taciziyle suçlansanız ve suçunuz sabit olsa dahi arkanız sağlamsa saçma sapan sebeplerle cezadan kurtarıldığınız...


Tecavüz ettiğiniz kızla evlenmeniz durumunda ceza almadığınız...


Bir dönemin tüm karanlık suçlarının bir numaralı zanlısı olsanız dahi elinizi kolunuzu sallayarak sokaklarda dolaşabildiğiniz...


Yaşınızı küçülterek sizi cezadan kurtaran büyüklere sahip olabildiğiniz...


Bu ülkenin insanlarını öldürüp, öğretmenlerini kaçırdığınız halde "biz geliyoruz" dediğinizde davul zurnayla karşılandığınız, sonra dalga geçer gibi bütün bunların kurmaca olduğunu gözümüze soktuğunuz...


Çocuklarınıza minik teknecikler aldığınız, minik burslarla minik Oxford, Yale, Harward, Cambridge vs. okullarda okuttuğunuz, ülkede eğitim yerlerde sürünürken kimsenin ağzını açıp size laf edemediği, çünkü parasız eğitim isteyen üniversite öğrencilerinin 1 yıldır hapiste olduğu...


Kendi cemaatinizden olan insanları devlet kadrolarına doldurduğunuz, istediğiniz adamlara soruları dağıtıp gerekli yerlere onları yerleştirdiğiniz, bakanlığınıza bağlı tüm kadrolara akrabalarınızı yerleştirdiğiniz, kimsenin "ne oluyor lan" diyemediği...


Sadece bir şeylere karşı durdu diye bu yasanın çıkmasını isteyen tek insan olmasına rağmen dünyanın en komik ironisini gerçekleştirip 90 gündür bir kulüp başkanını ve beraberinde 25 milyon insanı cezalandırdığınız ve işine gelmeyen herkesin göbeklerini kaşıyarak "oh olsun" dediği, suçsuzluğu bilinmesine rağmen "bana dokunmayan yılan bin yaşasın" kafasında oldukları için tek kelime etmedikleri...


ve şu an sinir halinden dolayı hatırlayamadığım bunlar gibi bir çok olayın görmezden gelindiği, kuralların kendi istedikleri şekilde işletildiği bir ülkede ne yasak biliyor musunuz?


"Kitap çevirmek"


Funda Uncu'nun kendi yazmadığı sadece çevirdiği kitap yüzünden 3 yıl hapsi isteniyor!


Bu ülkede katiller 3 yıl yatmazken hem de!


Çocuk tacizcileri 3 yıl yatmazken!


Ülkeyi soyup soğana çevirenler 3 yıl yatmazken!


Çünkü bu ülkede yasak olan tek şey düşünmek. Okumak. Anlamak...


Aslan başbakan nasıl da ayar verdi İsrail'e diye şakşakçılık yaparken görmediğiniz ne var? Aynı başbakan Büyük Ortadoğu Projesi'nin eş başkanı olmakla övünüyor ulan! Aynı başbakan şehit olan askerler için üzülemiyor bile. 


Ne bok yiyoruz olum biz? Bu ülkenin nereye sürüklenmesine izin veriyoruz? Yarın evinden gelip kitaplarını alacak, yakacak bu adamlar. Öteki gün çocuklarını üniversitelere almayacak! Bak artık eğitim hak değil, ayrıcalık oldu. Bunu kimse dillendirmiyorsa da oldu işte. Paran yoksa üniversitede herhangi bir dersten kalamazsın. Paran yoksa hiçbiri bir halta yaramayan kötü kitaplarla eğitim veren ve bir boka yaramayan sistemleri kullanan okullara gönder çocuğunu. Geçen yıl anadolu liselerine istedikleri öğrencileri almak için ne numaralar çevrildi duyan oldu mu? Normalde 480 üstü puanla girilen okula hakkı olmasına rağmen kaç öğrenci giremedi ve 4. tercih zamanı bir anda daha önce açmadıkları kontenjanları açarak 350 puanlık çocukları aldılar, duydunuz mu?


Duymadınız.


Bir kısmınız duymamış gibi yaptınız.


Bu ülkede adam öldür, tecavüz et, hırsızlık yap, (ama küçük değil. büyük. Baklava çalan çocuklar vardı hatırladın mı? Onların aldığı cezayı ülkeyi soyanlar almıyor. "Bir koyun çalarsan 30 yıl yersin, sürüyü götüreceksin ki seninle iş yapsınlar.") ne halt edersen et.


Okuma yeter ki...


Kitapları toplamaya başladığınızda aklınızda olsun, Chuck'ın hastasıyım, Ölüm Pornosu da kitaplığımda mevcut. Şöyle buyurun...


(Sinirlenme sebebi olan haber: http://www.medyafaresi.com/haber/68885/yasam-olum-pornosu-cevirmenine-3-yil-hapis.html )

2 kişi de demiş ki:

kuşkucu somon dedi ki...

ne güzel yazmışsın, bu ülkede doğru olmak suç...

buraneros dedi ki...

Yok:))) Bırakmamışsın ki..

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?