13 Kasım 2011 Pazar

Şahane Hatalar


Liseyi bitiriyorum. Önümde iki seçenek var. Ya yolculuğa çıkacağım ya da üniversiteye devam edeceğim erkek arkadaşımla kalıp.

Normalde tercih etmeyeceğim alternatifi seçiyorum çünkü macera arayışındayım!

Gitmek için Avrupa'yı seçiyorum. İstikamet İtalya! Sanat galerileri... Zerre kadar yeteneğim yok ama resim bile yapıyorum, sergilere katılıyorum.

Birine aşık oluyorum. Hayatımızın geri kalanını denizde geçiyoruz. Ölene kadar...

Yeniden başlıyorum hayata. Aşık oluyorum başka birine ama o gitmeli. Önümde yine 2 seçenek var. Ya kalması için yalan söyleyeceğim ya da eğitimini tamamlayabilmesi için destek vereceğim ve gidecek.

Yalan söyleyemiyorum, gidiyor. Seneler sonra sevimsiz bir kızla birlikte dönüyor. Mutsuzum. Saçma sapan bir de evlilik ekliyorum mutsuzluğumun üstüne. Göl kenarında bir evde ölüyorum...

Yeniden başlıyorum. İzlanda'ya yerleşip büyüler öğrenip yapıyorum. Güzel kızların sessiz oğlanlara aşık olmalarını sağlayan büyüler, çocukların çarpım tablosunu ezberlemesini sağlayan, zengin erkekleri bekar annelere aşık eden büyüler... (Başıma gelenler içinde şimdilik en çok bunu sevdim.)

Yaptığım her tercih bambaşka bir yere götürüyor beni. İyi olacak sandığım şeyler kötü sonlara sebep olurken, olumsuz görünenler geride güzellikler bırakıyor.

Her tercih bambaşka bir hayat sunuyor bana. Elbette bunları gerçekten yaşamıyorum.

Kitaplar hayatınızın önemli bir parçasıysa siz de bu hissi iyi bilirsiniz. Bazen okuduğunuz kitaptaki ana karaktere çok bağlanırsınız ve kendi hikayenizmiş gibi hissedersiniz hani. İşte bu anlattığım şeye onun bir üst modeli diyebiliriz. Çünkü bu kitabın ana karakteri sizsiniz.

Her bölüm sonunda size iki tercih sunuluyor. Kararınızın sizi yönlendirdiği bölümden devam edip kendi hayatınızı oluşturuyorsunuz. 150 farklı sondan birine vardığınızda benim gibi başa dönüp başka bir tercihle yeniden başlayabiliyorsunuz hikayenize.

Sanırım kitabı alalı 3 hafta oldu. 3 haftadır sıkıldıkça bir hikayenin ortasına atıyorum kendimi. Hayatımı etkileyen küçük kararları düşünüyorum. Sonra yine bir hikaye...

Burada hayat çok eğlenceli yani :)

Tam da battaniyenize sarılıp kitap okuma keyfi yapma günleri gelmişken bu kitapla karşılaşması gereken biri varsa ben görevimi yaptım. Gerisi kitapla okuyucuya kalmış. Onlar arayıp bulurlar birbirlerini :)

(Kitabın yazarı Heather McElhatton. Basmayı tercih ettikleri kitapların güzel olması bir yana sayfa düzenlerinden dolayı pek seviyorum April Yayınları'nı. Okurken gözünüzü yormuyor. Geçenlerde yazdığım Kitap Hırsızı'nı okumaya çalışırken mahvolmuştum mesela.)

Kitabın arka kapağından bir cümleyle bitirelim: 

"Kader diye bir şey vardır ve sizin seçimlerinizle değişir."

2 kişi de demiş ki:

canarino giallo dedi ki...

Özellikle İzlanda kısmı hoşuma gitti :)

babasının turşusu eylül dedi ki...

Uzayıp giden alınacak kitaplar listemde bu kitap bir numara oldu sanırım :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?