16 Aralık 2011 Cuma

Aynı yerden devam



Gündüzünü ayrı gecesini ayrı sevdiğim şehirde yağmurlu bir akşam... Yollar alışık olmadığımız kadar boş. Buğulu camın arkasından bir tek şehrin ışıkları ara ara takılıyor gözüme. Seviyorum.

"Kırmızı adam" duruyor trafik ışıklarında. "Dur" diyor. Öndeki arabanın fren lambası yanıyor. (stop lambası da derlermiş, fren lan o!) Kırmızı. Duracak belli. "Dur" diyor bize de. Hep durduruyor kırmızı. Kal diyor olduğun yerde, gitme, dur. Yasaklıyor. Engelliyor. Hep onun istediği olsun istiyor. Gördüğüm o ışıltılar içinde bir tek kırmızı olanları sevmiyorum!

Sarı ışıklar var. Beyazlar... Camın buğusunda onlarca oluyorlar. Onlarca sarı ve beyaz minik yıldız...

"Nothing unusual, nothing's changed
just a little older, that's all."

diyor şarkıda. "Değişmeyecek" demiş miydim sana da? Zaman geçiyor, yaşlanıyoruz; hayata dair, bana dair pek çok şey değişiyor. Ama bir şey var ki o hiç değişmiyor.

Kimilerinin "koza" kimilerinin "duvar" benzetmesi yaptığı; bana daha çok "kale" gibi gelen o sığınaklarımız var ya hani, işte oradan çıkarım sanmıştım bir gün. Çıkmazmışım. Hatta oraya nasıl yaklaşılacağını bilen insanları bile azaltırmışım günden güne.

Aklımdakileri bir tek asıl muhatabına söylemez, başka insanların kafalarını ütülemeye devam edermişim o şeylerle.

Bir şey söylemek zor. Ama söylememek de zor... Dedim ya bazı şeyler hiç değişmiyor diye. Söylemek istediğim tek kelime vardı. Duymayı istediğim tek kelimenin aynısı. Kendime sakladım yine.

Devam ediyor şarkı. Tam 14 kez dinliyorum eve gelene kadar. 

"i'm not a miracle
you're not a saint.
just another soldier 
on a road to nowhere."

deyişi tanıdık gelirdi hep. Hâlâ öyle...

Mucize değilim, değiliz. Hiçbir yere gitmeyen o yolda yürümeye devam ediyorum sadece. Bir yere gitmeyi de istemiyorum zaten.

"tell it like you still believe
that the end of the century
brings a change for you and me"

diye bitiyor şarkı. Her defasında "chance" diyorum "change" yerine. Değişim istemiyorum. Şans iyidir. 

Saymayı bıraktım, ama "aklımda".


Şarkı: http://fizy.com/s/17tes9 

0 kişi de demiş ki:

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?