28 Aralık 2011 Çarşamba

Gelin internetin verdiği yetkiye dayanarak kendimizi sanatçı, filozof vb ilan edelim





"Gece, karanlık, dalga, şarap, deniz, aşk..." kelimelerini içeren ama hiçbir anlamı olmayan cümleleri bir araya getirmek sizi şair yapmıyor gençler.


İki cümleden birinde küfür etmenin sizi Bukowski yapmadığı gibi.


Seneler önce bir arkadaşım bir film için "Küfrün doğru yerde edildiğinde rahatsız edici olmadığını gösterdi bana" gibi bir cümle kurmuştu, net hatırlayamadım. Ama olay bu. 10 cümlelik bir yazıda ettiğin 7 küfür ilgi çekmek ve tepki almak amacıyla maymunluk yaptığını gösteriyor.


Meselenin özeti tamamen şu:


"Başka biri olmaya çalışmak aslında olduğunuz kişiye ihanettir" anlamına gelen bir cümle vardı, doğru kelimeleri hatırlayamadım. Birilerine benzemeye çalışacaksınız, örnek alacaksınız, taklit edeceksiniz. Kabul. Ama ergenlik döneminde yapılır bu. 20-30 yaş arası örnekler görüyorum tüm gün. İşte bu fazla. 


Sahip olduğunuz bir hayat var. Onu da bok etmeyin. Bukowski (bu erkekler için) ya da Sylvia Plath (bu kızlar için) taklidi yapmak sizi "o" yapmıyor. Hem belki daha güzel cümlelerin vardır senin, anlatacak daha çok şey... Daha büyük iz bırakacaksın belki arkanda. Hayatın boyunca birilerinin cümlelerini değiştirip kendi cümlelerinmiş gibi 3-5 salağa okutsan ne olur, okutmasan ne olur?


(Sevmek başka bir şey, ama adamın/kadının seneler evvel yazdığı cümleleri yeni baştan kurmak salak gösteriyor biraz insanı.) 


2012'ye girmeden bir "abla tavsiyesi" vermek istedim. Yaş aralığı benden "5" yaş büyükleri de içine alıyor ama olsun artık.


"Çek o klavyeden ellerini, çık hava al, oksijen gitsin beynine, ciğerlerine" demek istediğim insanlar var ama uğraşmaya mecalim yok. Bazen internetten gerçekten nefret ediyorum! Alıntı sitelerinden 3-4 cümle ezberleyen her tip edebiyat uzmanı kesiliyor, büyük yazar havalarına giriyor. Elbette alıcısı da var. Her zaman beterin daha beteri mevcut çünkü.


(2 isim bu çalıntı işine en çok kurban giden insanlar olduğu için seçildi, gerçekten sevenlerle elbet bir derdim yok. Ben de severim. Ama mevzu başka.)

4 kişi de demiş ki:

Sycorox dedi ki...

Katılıyorum sana, ayrıca eklemek isterim sürekli olarak cinsellikle ilgili yazınca çok cool ve farklı olduklarını sananlar var onlarda çok itici. Kendini Küçük İskender sananlar var Türkiye'den de onu örnek alıyorlar :)
Aynı zamanda twitter'da tespit yapacağım diye kasanlar, güldürmeye çalışıp tebessüm bile ettiremeyenler. Off liste uzar gider :)

buraneros dedi ki...

Bayılıyorum senin sesli düşünmelerine.. yüzüme oturttuğun tebesümü seviyorum. Kalıcı:))

İçeriğe eyvallah... ama usluba yüklediğin tavır var ya, o başka bir şey.

Bu arada yeni yılını kutlarım. Dilerim mod-cezirlerinin çok az olduğu bir yıl olur:))

ha bir de dediğin saat :))

Selin dedi ki...

@Sycorox

Ölür müsün öldürür müsün :)) Bıktım yahu, her yerdeler..

Selin dedi ki...

@buraneros

:)

Pozitif başladım, böyle gidecek diye umuyorum. Hepimiz için şahane bir yıl olur dilerim :)

Yazıyı yayınladıktan sonra saati fark ettim, tamamen tesadüf ama hoş olmuş :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?