27 Şubat 2012 Pazartesi

As Time Goes By


 







Ben sevdiğim filmleri ara ara tekrar izlerim. İkinci kez izlemeye cesaret edemediğim belki de tek filmdir Casablanca. Yalnızca bir defa izlememe rağmen her şeyini ezbere bildiğim tek film de o tabi. Bırakın izlemeyi düşünmesi bile kötü yapıyor insanı...


Filmin sonunda Rick ve Ilsa'nın yarım kalan hikayesi beni fazlasıyla üzüyor. Benim gibi üzülenleri bu üzüntüden kurtarmak için mi bilmem ama şöyle bir kitap var:  http://www.amazon.com/As-Time-Goes-Michael-Walsh/dp/0446607452


"Peki ya sonra?" sorusunun cevabı kitapta. (Türkçeye çevrilmiş mi bilmem, ben bulamadım.) Rick ve Ilsa'nın hikayesinin içine yeniden düşmek, üstelik bilmediğim şeyler okumak beni mutlu etti.


"Benim hikayem böyle güzel, başka bir şey eklemek istemiyorum" derseniz, kesinlikle uzak durun hikayenin devamından.


Bir de filmin kendisinden ünlü şarkısı var hani, "As Time Goes By". Onun sayfasında yazana göre 1959'da, Bob Dylan henüz Bob Zimmerman iken bu şarkıyı söylemiş. Elbette kayıt falan yok. Şayet zaman yolculuğu bir gün mümkün olursa ilk gideceğim günü seçtim: 9 Ocak 1959. Yer Minnesota.


Hatta yine aynı sayfada Willie Nelson da var. Tom Waits de söyleseymiş benim üçlüm tamamlanacakmış.





0 kişi de demiş ki:

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?