1 Temmuz 2012 Pazar

Kısacık-28



* Böyle duaları olan insanlar biliyorum ben, yadırgamayın. Ben değilim tabi, bizim bir arkadaşmış bu.

* Ya "bir arkadaş" olmasaymış? Nasıl anlatırmışız yaptığımızı kabullenmediğimiz şeyleri?

* Yine bizim bir arkadaş geçen gece tumblr sayfasını "The Boat That Rocked" gif'leri ve alıntıları ile doldururken "Bu filmi sevmeyen adamı ben sevemem" demiş kendi kendine.

* Gerçi böyle deyince de başımıza geliyor lanet olasıca şeyler! Ama sevsin yahu. Çok şey mi istiyorum...

* Bizim kıytırık ünlülerimizin sıfır yetenekle yazdığı o kitaplara aldanıp genelleme yapmayın. Ben yapıyordum, Hugh Laurie'nin Dr. House olmadan önce yazdığı kitabını okuyunca bu hatamdan döndüm. Zeki adamlar çok güzel cümleler kuruyorlar.

* Gerçi sonlara doğru biraz kopmuş olabilirim kitaptan ama bunun tüm sebepleri kitap dışında şeyler.

* Tüm işlerimi bu ara gitmeyi çok istediğim bir yere gidebileceğim şekilde ayarladım. Gidememe ihtimalim minicikti ama gerçek oldu! Senaristliğini Murphy'nin yaptığı bir film olabilir benim hayatım.

* "Kitaplardan ve filmlerden rörörö alıntılar" şeklindeki gruplara bazen çok gülüyorum. Chuck Palahniuk'in kitapta bambaşka bir şey anlatırken kullandığı tek cümleyi alıp aşk öğüdüne çevirmeleri favorimdi. Ta ki bugün Big Bang Theory'deki o muhteşem romantizmi daha önce hiç görmediğimi fark edene kadar... Sadece aşka yorulabilecek alıntılar ilgi çektiğinden hepsi buna göre seçiliyor. Bambaşka bir şey anlatsalar bile...

* Bir dönem insanların yüzlerine karşı söyleyemediğim şeyleri anlatabilmek için blogu kullanmış olabilirim. Elbette ki imalı yazılarla değil! İstediğim şeyin başka olduğunu anlamalarını sağlayacak yazıları görünce mesajı aldılar. (Bazen de almadılar. O zamanlar can sıkıcı olan diğer yola başvurmak zorunda kaldım.)

* "Abisi" diyen insan, yapma bunu.

* TV izlemekten hoşlanmadığımı söylediğimde ben 3 saat süren dizilere tahammül edemediğimi, kanalların taraflı haberlerindense internetteki güvendiğim kaynaklardan doğru haberlere ulaşmayı tercih ettiğimi, filmleri bilgisayarımda yalnızca kendim istediğimde ara vererek üstelik istediğim dilde izleyebilmek varken tv'de 35 tane reklam arası ile izleme işkencesine katlanmanın gereksiz olduğunu düşündüğümü kastediyorum. Ama konuştuğum kişi genelde TV izleyenleri küçümsediğimizi, tüm vaktimizi über havalı kültürel aktivitelerle, bilimsel çalışmalarla, 24 saatlik felsefi fikir alışverişleriyle vs geçirdiğimizi ima ettiğimiz gibi sonuçlar çıkarıyor. Ben o cümleyi söylerken karşımdakini küçük görmek gibi bir amaçla söylemesem de karşımdaki bu varsayımından hareketle otomatik olarak saldırıya geçiyor: "Sanki sizin internette izlediğiniz diziler çok rerere rörörö..." Bir sakin olsaydın da ben bir ne demek istediğimi anlatsaydım be çocuğum.

* Hatta bu durumu geçenlerde bir dizi blogunda görünce çok güldüm. Yerli bir diziyi anlatacak adam, yazının yarısından fazlası "sanki sizin izlediğiniz yabancı diziler çok güzel" mesajlı cümlelerden oluşuyor. Bize karşı kullandıkları ithamlar aslında kendi düşünceleri galiba. Kimse bir şey söylemezken bütün yazıyı malum diziyi izlemeyip cnbc-e'de herhangi bir şey izleyenlere sövecek şekilde oluşturmasının başka açıklaması "bence" yok.

* "İğrenç bir kitap ıyy" veya "Çok güzel kitap, tam beni anlatıyor yeaa" diyerek kitap blogu yazılabileceğini sanan arkadaşlar var. Çok fena. Kitap blogu olmak böyle bir şey değil. Bu tür işler bu kadar basit değil.

* Sosyal medya bazı günler insanların sadece aşktan bahsettiği ve yemek ya da kedi fotoğrafları paylaştığı bir ortam haline geliyor. Arkama bakmadan kaçmak istiyorum.

* Şikayete başlamışken devam edeyim. "Her şeyi biliyom ben yeea" insanları var bir de favorilerim arasında. Bir gece vakti onlar uyurken hesaplarına girip bio bölümüne "Aslında bir bok bildiğim yok ama google sağ olsun." yazmak ne büyük hayalim.

* Yediği her lokmanın kalori hesabını yapan, "Bugün Ayşe'nin çikolatasının ucundan kırıp aldım azıcık, başka yiyemem." gibi cümleler kuran insanlar, sizden ve güçlü iradelerinizden nefret ediyorum!

Başkasının çikolatasının ucundan bir parça almak çikolata yemek değildir. Çikolata paket usulüyle yenir, parçalar sayılmaz. Biri kesmezse ikincisi yenir. Kızdırmayın insanı!

* Evlenilecek adam modelim Vecihi'dir. Bir Vecihi bulsam bugün evlenirim.

12 kişi de demiş ki:

Cessie dedi ki...

Hugh candır, her boka elini atmış, başarıyla da altından kalkmış bir lanettir!
Dayanamayarak belirttim.

OnTheRoad dedi ki...

abisi diyen insan, gerçekten yapma bunu.

Arman dedi ki...

Yerli diziler hakkında atıp tutan "arkadaşı" merak ettim, kendisine iki çift lafım vardı oysa. Hastasıyım bu sevdiği şeyin ne kadar meşru / kalifiye olduğunu savunurken diğer her şeye çamur atan, fanatiklikten holiganlığa geçtiğinin farkında olmayan, yanlışı bile doğru yapamayan insanların.

Dayatılanla Yaşayan dedi ki...

çok eğlendim.. sen arada bir böyle şikayetlere devam et derim..

Dayatılanla Yaşayan dedi ki...

çok eğlendim.. sen arada bir böyle şikayetlere devam et derim..

cips yiyemeyen kız dedi ki...

Her şeyi bildiğini sanan insanların biolarına beraber sabotaj yapabiliriz.

cem dedi ki...

tamam abisi bir daha abisi demem..:)

Selin dedi ki...

@Cessie

Beklentilerimizi yükseltiyor, herkesin böyle olabileceğini falan sanıyoruz. Sonra hayal kırıklığına uğruyoruz. Hoş değil :(

Selin dedi ki...

@OnTheRoad

Çok inatçı, yapıyor :(

Selin dedi ki...

@Arman

Sürekli ya saldırı modundalar ya savunma. Ortası yok. Karşıdakini dinlemek, anlamaya çalışmak falan yok..

Selin dedi ki...

@Dayatılanla Yaşayan

Bana çok iyi geliyor, stres atıyorum :)

Selin dedi ki...

@CYK

Her türlü varım :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?