11 Ekim 2012 Perşembe

1000

Blog için yazdığım ilk yazı (buraya aynı sırayla geçirememişim nedense) bir Altay Öktem cümlesi üstüneydi. Bulup okuma zahmetine katlanmayın, ben bile anlamadım ne saçmaladığımı.

Şu an okuduğunuz bu blogun 1000. yazısı.

Ben kenara çekiliyorum, sözü seçtiğim Altay Öktem şiirine bırakıyorum...


kaldırım taşlarına adının ilk harfini kazıyorum 
bildiğim diğer harfleri; sessiz olanları mesela 
hiç gerekmediği halde sesli olanları, eğrileri 
kullanımdan kalkanları, kaçanları, kirli bir metin uğruna 
ölenleri... çiziyorum korkak bir bıçak darbesiyle 
yollara döküyorum harfleri; adının baş harfini ilk isyanda 
fırlatılacak bir kaldırım taşına kazıyorum 
her adımda eskici bir acı 
her adımda kısa çöpü çekmiş yabancı 
saçlarına mavi tokalar takmış, her adımda 
saçlarını rüzgara adamış ürkek kız çocukları...

yollara dönüyorum, kentler arkamda kalıyor 
köyler zati arkamda, mahalleler yasak bana 
varoşlarda bıçaklandım, darbelendim meydanlarda 
bana çıkan yol yok, durma 
sen durdukça kısalıyor kollarım, parmaklarım azalıyor 
severmiş gibi değil 
tutunacak bir dal uzatmışım gibi bak bana

bak bana; ürktükçe kendimi yanlış bir adıma 
ürktükçe kendimi kısacık bir harfe 
dağlara mesela, düşlere, dumana   
sana... 
adamış gibi kışkırtıyorum yolları

derin bir adım daha at
ertele içimdeki uçurumları

4 kişi de demiş ki:

cem dedi ki...

güzel bir 1000. yazı olmuş.

o zaman derin bi adım daha atalım, ertelemek için uçurumları

Sam Scarlet dedi ki...

ne çok zaman geçmiş!

buraneros dedi ki...

Bir kez daha tekrar edersem: Şu aleme bulaştığımda ilk keşfettiklerimden olan,zaman zaman tembelleşip şuraya iki satır yorum yazamasam da çok sevdiklerim listemde üst sıralardaki yeri asla değişmeyen ve değişmeyecek, ... üstelik de mod-cezirelerine bayıldığım şahane insanın 1000. yazısını yazmış olmasına ve bu verimliliğine çok sevindiğimi içtenlikle beyan ederim:))) Daha nice binlere Sevgili Selin:))

a.nur... dedi ki...

Buraneros'a katıldığımı söylesem yetecek sanki :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?