21 Ekim 2012 Pazar

Alıntı-14-



Geçtiğimiz yıl Kitap Hırsızı ile aklımızı alan adamın, Markus Zusak'ın, diğer kitabı elimdeki. Saat gece 3. Yorganın altına kıvrılmış okuyorum saatlerdir. Yaklaşık 200 sayfa okumuşum ara vermeden. Sonra yukarıda gördüğün sayfaya geldim. Kaldım.

"Bazen insanlar çok güzel oluyordu.
Görünüşleriyle değil.
Söyledikleriyle de değil.
Sadece varlıklarıyla."

dedikten sonra kapattım kitabı. Sarıldım. Uzun zamandır bu hissi hiçbir kitap vermemişti. Gülümsemekle ağlamak arasında gittim gittim geldim. İkisi birden kazandı!

Geçmişte duyduğum bazı cümleleri ve aldanışımı hatırladım. Üzüldüm o günkü Selin'e. Sonra olduğu yerde bıraktım hepsini yine. Uzakta.
Uzak olsun.

Geleceğe dair ihtimalleri düşündüm. Böyle hissetme ihtimalimi, böyle hissettirebilme ihtimalimi... İçinde bulunduğum zamana dair tüm güzellikleri... Sadece varlıklarıyla bile beni mutlu edebilenleri... "Olur" diye fısıldadım, duyuldu mu bilemedim.

Başucuma koydum kitabı, ışığı kapattım. Biliyor musun, uyumadan önce güzel şeyler düşünenler güzel şeyler görürlermiş rüyalarında...


5 kişi de demiş ki:

Sam Scarlet dedi ki...

çok güzeldi. çok güzel.

Biraz Şöyle Biraz Böyle dedi ki...

Koşa koşa bir kitapçıya ulaşmak ve kitabı elime alıp bırakmamak, hemen okumak istiyorum şu an! Bir de öyle bir anda çıktı ki bu alıntı karşıma, "cuk oturdu" denen bir andı. Teşekkürler.

Selin dedi ki...

@Sam

Hem de nasıl...

Selin dedi ki...

@Biraz Şöyle Biraz Böyle

Çok sevindim!

Kitap Hırsızı muhteşemliğinde değil, zaten olmasını da beklemiyordum ama yine güzel. Sam'in yukarıda yazdığı gibi çok güzel hem de...

Cessie dedi ki...

Alıntı okumayı bu yüzden severim. Koskoca bir sayfa kitap yorumu ilgimi çekmeyi başaramaz da iki satır cümlecik, kitabın içinden çekilmiş, beni benden alır. Şimdi mesela "bunu okumalıyım"lar yankılanıyor kafamda.

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?