24 Kasım 2012 Cumartesi

Alıntı-16


2008'de; henüz bir üniversite öğrencisiyken derste masanın altına saklayıp okuduğum o kitaptan alıntı yapalım. Oku, seveceksin. Hatta kitabı da okumalısın bence.

"Yaz yağmuruna aldırmam. Aslına bakarsan, severim bile. En sevdiğim şeydir." "En sevdiğin yağmur, öyle mi?" diye sordu Thea. Kaşlarını çatıp bu söze kafa yoruşunu ve ardından söylediği şu sözleri gayet iyi hatırlıyorum: "Ben yağmurdan önceyi seviyorum. Bulutlarda bekleyen yağmuru." Rebecca buna gülümsedi, fakat ben (fazlasıyla bilgiççe galiba) şöyle dedim: "Yağmur bulutlarda beklemez hayatım." Sonra da açıkladım: "O aslında sadece nemdir. Bulutlardaki nem." Thea başını eğdi, bir kez daha kumsaldaki çakılları sınıflandırma işine daldı. İçlerinden iki tanesini alıp birbirine vurmaya başladı. Ses ve elindeki his hoşuna gidiyor gibiydi. Ben devam ettim: "Anladın mı güzelim, bulutlarda bekleyen yağmur diye bir şey yoktur. Yağmur diyebilmemiz için yağması gerekir, yoksa yağmur olmaz." Küçük bir kıza söylenebilecek en aptalca sözdü; bu konuya girdiğime çoktan pişman olmuştum. Fakat Thea kavramı anlamakta güçlük çekmiyor gibiydi; aslında tam tersi. Çünkü az sonra bana baktı ve sanki bir budalayla bu konuları tartışmak sabrını tüketiyormuşçasına başını esefle salladı. "Elbette öyle bir şey yoktur." dedi. "Zaten bu yüzden en sevdiğim ya! Bir şey gerçek olmasa bile seni mutlu edemez mi yani?"

2 kişi de demiş ki:

Sam Scarlet dedi ki...

Alıcam.

Selin dedi ki...

Özel bir kitap, seversin umarım :))

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?