6 Aralık 2012 Perşembe

-miş

Birinin başından geçmiş bir durumu anlattı. "Kızlara soralım bakalım bu durumda onlar olsaymış ne yaparlarmış" dedi ve sordu. Diğer arkadaşım cevap verdi önce. O sırada ben kendimi sorguluyorum, acaba ne yaparmışım...

Arkadaşım anlatacaklarını bitirince soruyu soran bana döndü ve ben konuşmaya başlamadan müdahale etti. "Soruyu sorarken bana bakışından anladım ki sen olsan böyle böyle böyle yapardın bence" dedi ve o sıra aklımdan geçen her şeyi anlattı ben tek kelime etmeden.

Bahsettiğim kişi haftada sadece 2 saat ders yaptığımız bir hocamız. (Ders  yapmak değil sohbet etmek hatta daha modaya uygun tabirle kafa açmak aslında bizimki. Bazen de terapi...) Bizler onun binlerce öğrencisinden birkaçıyız. Değil hayatımızı bilmek, karakterlerimizi çözmek; isimlerimizi dahi öğrenemedi hâlâ. Ama tek bir saniyelik bakış yetti aklımdan geçeni okumaya...

Diğer tarafta da yıllarını bizle geçirmiş ama hâlâ söylediklerimizden bambaşka anlamlar çıkarmayı beceren insanlar var di mi?

1001 yoldan anlatmaya, belli etmeye çalıştığımız o basit şeyleri bir türlü anlayamayanlar...

Ben de farkındayım pek çok şeyi olması gerektiği gibi ifade edemediğimin. Yine de çoğunlukla kendi limitlerimi zorlayarak bir sürü şey anlatmaya çalışıyorum insanlara. Nasıl anladıkları benim sorunum değil(di). (Bu gerçeği 26 yaşında fark ettim ne yazık ki...)

Neyse ne işte ya... Birileri sizi anlamak istiyorsa her türlü başarıyor zaten bunu. Öyleyse mesele yok. Haydi gelin Leonard Cohen dinleyelim bu gece.


You kept me from believing 
Until you let me know:
That i'm not the one who loves-
it's love that seizes me.



Elma çayımı kaybettiğimi sandıklarım, aslında kazandıklarımın şerefine içeyim bari. ("Ne saçmalıyorsun yine?" sorusunun cevabı için biraz geriye gidip kaptandan yaptığım alıntıyı okuyabilirsiniz. Fazla uzağa gitmiş olamaz.) 

Sevgili geçmiş,
iyi ki geçmişsin.
Haydi şimdi gökyüzüne bakalım.
...


2 kişi de demiş ki:

Sam Scarlet dedi ki...

"Sevgili geçmiş,
iyi ki geçmişsin.
Haydi şimdi gökyüzüne bakalım."

bu çok güzel.

Selin dedi ki...

katıl bize! :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?