17 Haziran 2013 Pazartesi

Oldu o zaman



Bir yazıyı zaman geçince tekrarlamak adetim değildir ama yeri geldi bu kez.  ntv, atv, cnntürk, habertürk ve diğerleri (gazeteleri saymıyorum bile) bana bizzat gördüklerimin tam tersini anlatınca, bu fotoğrafı hatırlamanın zamanı geldi. Aslında bu kez yetmiyor bu fotoğraf olanı anlatmaya. Çünkü adam sağını solunu biçip göstermiyor, alıyor eline kağıdı kalemi, birileri ona nasıl çizmesini söylediyse öyle bir resim çiziyor. Birileri alkış tutuyor. Körler-sağırlar birbirini ağırlıyor...

"Hatırladınız değil mi bu fotoğrafı?


Ne çok insan paylaştı blogunda, facebook duvarlarında, başka yerlerde... Ne çok insan sövdü di mi "başımızdakiler neyi görmemizi istiyorlarsa bize o gösteriliyor" diye, "basın kasıtlı olarak gerçeği çarpıtıyor" diye, "aldatılıyoruz" diye...


Şimdi "gazeteler öyle yazdı" diyenlerin, "x gazetesi canım, koskoca x yalan mı yazacak" diyenlerin, "ben haberlerde gördüm, böyle olmuş" diyenlerin büyük kısmı yukarıdaki paragrafta bahsi geçenlerle aynı kişiler, di mi?


Olayları "işlerine geldiği gibi" yorumlayınca, olaylara karşı takındıkları tavır kurbanın kim olduğuna bağlı olarak değişince çok tatlı olduklarını söylemek istedim kendilerine. Bu yazının tek amacı o."


Size dokunmayan yılan bin yaşasın da bu kez dokunuyor be canım, o ne olacak... Geçen sefer yazdığımda kurbanın kimliğiydi esas mesele, kurban sevilmiyordu, "oh olsun"du, "beter olsun"du. Bu kez işler başka, daha acayip, daha çirkin. Kimi 1984'ü görüyor yaşadıklarımızda, haklılar. Bense Cesur Yeni Dünya'dan esintiler görüyorum baktığım her yerde. Sonra yüzyıllar öncesinden Shakespeare'in sözcükleri aklımda dönüyor, sokağa çıktığımda gördüğüm güzellikleri ben anlatamıyorum, o görmeden anlatıyor:



"Bu kadar bunca yakışıklı varlık varıp gelmiş buraya
Ne güzel şeymiş meğer insanlık
Böyle dünyalıları olan
Yaşasın bu yaman, bu cesur yeni dünya!"
(Can Yücel çevirisi)





1 kişi de demiş ki:

Büşra Bayram dedi ki...

Yeni Dünya romanından etkilenmiş sanırım Can Yücel. (:

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?