23 Temmuz 2013 Salı

Before Midnight


27 senelik hayatımda gördüğüm/duyduğum/bildiğim belki de en güzel aşk hikayesi... (Gerçek hayat, ekran, kitap sayfası ayırmaksızın.)

9 yıl sonra geri geldiler, aynı sıcaklıkla, aynı sadelikle ve aynı güzellikle. Gösteriş yapmıyorlar, süslemiyorlar, parlatmaya çalışmıyorlar. Yürüyorlar, konuşuyorlar, bir de çok güzel seviyorlar.

Jesse ve Céline'e kavuşmak için aylarca beklemek zorunda kaldık ama olsun. Bu güzellikten bahsederken AVM sinemalarına sövmeyeceğim. Başka zamana kalsın.



Aşk denildiğinde aklıma bir süredir ilk olarak "gösteriş" geliyor. (Aslında 1. sırada olmayabilir belki ama ilk üçte.) Yediğimiz yemekler, gittiğimiz cafeler, içtiklerimiz, satın aldıklarımız gibi aşk da ilk önce göstermek için gerekli. Yemeğinin soğumasına aldırmadan check-in yapma, gittiği yerlerde daha çok şey görüp daha çok anı biriktirmektense her dakikayı facebook'ta, twitter'da rapor etme derdine düşen insandan aşka daha farklı davranmasını beklemek biraz iyimserlik olur. "Ne hissettiğimden emin değilim ama facebook'ta ilişki durumumuzu değiştirdik, demek ki ciddiyiz," cümlesini sadece ben duyuyor olamam değil mi?

Her şey böyleyken Jesse ve Céline bana umut veriyor işte. Her zamanki atışmalarını izlerken ekranın öte yanına geçip ikisine birden sarılasım geliyor, tartışmalar ciddi bir hal aldığında içim sıkılıyor. O sırada Jesse, Céline'in ona ne ifade ettiğiyle ilgili bir cümle söylüyor, Céline üstünde durmuyor, benimse gözlerim doluyor. 

Bir şeyleri severken ölçüyü kaçırıyorum ben. Bu seriyi de normal bir filmi sever gibi sevemiyorum. Tarifi yok.

Filmi izlerken aklıma yıllardır dinlemediğim bir şarkı takılıyor, sözlerini bile hatırlamıyorum oysa. "Biliyorum hayat yeniler kendini." Film bitiyor, bu kez bir başkası. En güzel isimlilerden biri: "Sen benim şarkılarımsın."


Bir rüya geliyor bunların peşi sıra... Jesse ve Céline'in filmde oturduklarına benzeyen bir masadayız, her şey orayı hatırlatıyor. Etrafım sevdiğim insanlarla dolu. Mutlu olmak mümkün, biliyorum.

9 yıl sonra yeniden görüşelim çocuklar! 
Yine gelin.
Biliyorsunuz, hayat yeniliyor kendini ama siz hep böyle kalın...

3 kişi de demiş ki:

a. dedi ki...

büyük bir şehirde olmadığıma küfretmek istediğim anlar!!!!!!!

Mia Wallace dedi ki...

yaa hemen izlemeliyim! benim de en sevdiğim aşk hikayesi ve 9 sene sonrasını bekliyorum heyecanla...

Sisyphe.. (Ucnokta) dedi ki...

Uzun süredir listemde olan ama sürekli ertelediğim bir seriydi. Sanırım artık izleme vakti geldi.

Bu arada az önce karşılaştığım güzel bir derleme ve hoş bir anımsatma;

https://www.youtube.com/watch?v=0o0uYegb6O8

(Bazı güzelliklerin değerini herkes anlamıyor ya da bilmiyor.. O yüzden bunu algılayabilecek birini bulmak zor.. Bu nedenledir seninle paylaşmam.. )

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?