7 Kasım 2013 Perşembe

Okuma Şenliği - Kış 2013



Birkaç ay önce Sevil sayesinde haberdar olduğum ve çok geç kaldığım için katılamadığım okuma şenliğinin kış ayağı başlıyor ve bu kez yakaladım! :)

3 Kasım tarihinde başlayan şenliğin detayları için: http://pinucciasbooks.blogspot.com/2013/11/okuma-senligi-kis-2013.html

Ben birkaç gün gecikmeli olarak başlayacağım çünkü elimde 2 yarım kitap var. (Biri bitti.) Ayrıca canım Hakan Günday'ın Daha'sı elime birkaç gün önce ulaştı ve onu okumadan başka bir şey okumak gibi bir niyetim yok.

Bitirebileceğimden de emin değilim çünkü bir taraftan da yüksek lisansımı bitirmek için çalışmam gerekiyor. Bu da okunacak onlarca kitap ve makale demek. İşim çok. (Lisans bitene kadar yaptığımız şey gerçek anlamda öğrencilik, sonrası değil. Başka türlü bir şey. Tecrübeyle sabit. Mutluyuz ama biraz da acı çektiğimizi inkar edemiyorum.) O yüzden daha başlarken "Önemli olan katılmak," diyor ve listeme geçiyorum. Birkaç kategoride birden fazla alternatif var, zaman ilerledikçe seçim yapmayı düşünüyorum.

1. Altın Kitaplar Yayınevi'nden çıkan bir kitap:
Stephen King - Rüya Avcısı (542 sayfa)

2. Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap:
Mario Puzo - Baba - E Yayınları (452 sayfa)
Ahmet Yurdakul - Korsanın Seyir Defteri - Bilgi Yayınevi (408 sayfa)

Yaşasın İstanbul Sahaf Festivali! :)

3. Adında hayvan adı olan bir kitap:
Murakami - Yaban Koyununun İzinde - Doğan Kitap (353 sayfa)
Murakami - Zemberek Kuşunun Güncesi - Doğan Kitap (738 sayfa)

4. 600 sayfadan uzun bir kitap:
Tolkien - Bitmemiş Öyküler - İthaki (752)

5. Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın kitabı:


6. Türk Edebiyatında klasik kabul edilen bir roman:
Ahmet Hamdi Tanpınar - Saatleri Ayarlama Enstitüsü - Dergâh Yayınları (395 sayfa)

7. Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap:
Beni en çok zorlayan kategori kesinlikle bu oldu! Tam seçtim derken aklıma o ülke edebiyatından isimler geldi, tekrar tekrar seçip değiştirmek zorunda kaldım. Ülke seçimim Uruguay. Umarım oradan da okuduğum bir yazar aklıma gelmez sonradan.
Eduardo Galeano - Aşkın ve Savaşın Gündüz ve Geceleri - Sel Yayıncılık (200 sayfa)

8. Sinemaya uyarlanmış bir kitap:
2011'de aldığım ama bir türlü okuyamadığım ve filmini de izleyemediğim Rüzgâr Gibi Geçti'yi aradan çıkarmanın tam zamanıdır!

Margaret Mitchell - Rüzgâr Gibi Geçti - Ak Kitabevi (2 cilt, 520+502 sayfa)

9. Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük ya da kış teması olan bir kitap:
Geçen kış okumayı çok istediğim ancak yoğunluktan ötürü ertelemek zorunda kaldığım, yaz gelince de okumayı istemediğim güzel kitabın zamanı: 
Kar İzleri Örttü - Kırmızı Kedi (295 sayfa)

10. Yasaklanmış bir kitap:
D.H.Lawrence - Lady Chatterley'in Sevgilisi - Can Yayınları (368 sayfa) 

11. Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap:
Hâlâ okumamış olmanın utancıyla:
Nutuk - Kitap Zamanı (686 sayfa)

12. Yayınlanmış en az 5 kitabı olan bir yazarın ilk kitabı:
Ahmet Hamdi Tanpınar - Huzur - Dergâh Yayınları (424 sayfa)

13. Bir biyografi ya da otobiyografi:
David Bellos - Georges Perec: Une vie dans les mots - Seuil (818 sayfa)

14. Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap:
1989 (Şimdi bunun üzerine yine bir tane "Yanlış anlama da çok merak ettim, kaç yaşındasın?" mesajı alır mıyım? Muhtemelen alırım. 86 yılının soğuk bir ocak gününde doğmuşum efendim.)
Laura Esquivel - Like Water For Chocolate - Doubleday (246 sayfa)

15. Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap:
Douglas Adams - Otostopçunun Galaksi Rehberi 2-3-4 - Kabalcı Yayınları (268+260+238 sayfa)

Katılacak olan herkese iyi okumalar!

7 kişi de demiş ki:

Buket dedi ki...

kolay gelsin diyorum!

Sweet Leaf dedi ki...

Hahahah benim de okumayı öğrendiğiniz yıl yayınlanmış roman seçeneğimde dikkate alacağım basım yılı 1990, doğum tarihim 1987, çok mutlu oldum seninkini görünce :)

Selin dedi ki...

@Buket

Teşekkür ederim :)

Selin dedi ki...

@Sweet Leaf

Hiç zaman kaybetmemişiz, çok da iyi yapmışız ^_^

rosehearted dedi ki...

selin 3 yaşında mı öğrendin okuma yazmayı :)
bu arada 5. ve 8. grup kitaplarını okumayı bitirince ödünç alabilirim:)
6. grup kitabı bana sıkıcı gelmişti.
bu arada kinyas ve kayra sende vardı, onu da ödünç alabilirim :)
son olarak seni takibe aldım sende beni alırsan sevinirim ;)

Sam Scarlet dedi ki...

oooh, iyi okumalar :) sanırım artık benim de temiz bi sayfaya liste oluşturmam gerekecek :)

!reDanDark! dedi ki...

Liste süper olmuş :) Çok heves ettim görünce, tam da okuduğum kitap tarzlarının dışına çıksam biraz diye bakıyordum, güzel fırsat.. En kısa zamanda bir liste hazırlayayım :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?