27 Aralık 2013 Cuma

2013 (7)

     Sona ulaştık!

     Tabii yazmayı kesin olarak düşündüğüm pek çok kitabı da atladım bu arada, yazık oldu.



     Bu yıl okuduklarım içinde en güzellerinden biri.

5/5



     Her kitapseverin okuması gereken kitaplar listemdeydi, okuduktan sonra "Her insanın okuması gerektiğine inandığım kitaplar" listesine girdi. Lütfen okuyun. Bu bir tavsiye değil, rica.

5/5



     Hayal gücü filan bir yana yazdıklarını biraz incelediğinizde çok özel bir dili olduğunu fark ediyorsunuz Gaiman'ın. İşte bunu fark ettiğim kitap bu güzel öykü kitabı oldu. Bazı yazarlar seçtikleri hiçbir kelimeyi rastgele seçmiyorlar. İyi de yapıyorlar.

4/5



     Ben Kürk Mantolu Madonnacı değilim. Sabahattin Ali dendiğinde aklıma ilk olarak bu geliyor. Hâlâ Sabahattin Ali okumamış bir edebiyatseverseniz çok şey kaçırıyorsunuz.

5/5



     Okumadıysanız çok şey kaçırıyorsunuz serisinden bir başka kitap...

5/5



     Samantha Hunt Tesla konusunda dersine iyi çalışmış, orası belli ama kendi kurgusu olmamış. Halbuki güzel bir hikâye bulmuş, ne güzel şeyler yazılabilirmiş.

2/5 (O da Tesla'nın güzel hatrı için.)



     Bir önceki yazıda bahsi geçen Biçem Alıştırmaları'ndaki biçemlerden bir tanesi lipogramdır. Lipogram belli bir harfe (ya da duruma göre harflere) bir metinde hiç yer vermemek şeklinde açıklanabilir. Bu kitapta Perec'in dışladığı harf E'dir ve yazarın ismi dışında hiçbir yerde "E" harfi göremezsiniz. 

     Hayatımın yönünü değiştirip girdiğim yeni yolda bir köşebaşı olması sebebiyle benim için özel. "Baş ucu kitabı" türünden deyişler yeterli değil. 

5/5

     ("Başucu" diye yazarsak coğrafi bir terim olmaktaymış, kitabın hayatımızdaki yerini ifade ederken ayrı olarak "baş ucu" şeklinde yazmamız gerekliymiş, TDK öyle dedi. Her yerde "başucu" şeklinde yazıldığı için şu an gözünüze tuhaf geliyor olabilir diye bir açıklama yapayım dedim.)



     Tolkien.

5/5



     Dünyanın en tatlı kitap isimlerini listelesem ilk sıraya koyarım :) Yalnız yazarla tanışmak için bu kitabı seçmenizi önermem. Başlangıçta Kayboluş'u, Yaşam Kullanma Kılavuzu'nu ya da Uyuyan Adam'ı öneririm. Bu sonra.

3/5


     Okuduğum 2. Paul Auster kitabı. Okunmaya değer.

3/5

     Bu arada karşıma hiç mi kötü kitap çıkmadı? Çıktı. Bunlar da onlar:



     Otur, sıfır!

     Match Made in Heaven - Bob Mitchell: Leonardo Da Vinci, Marilyn Monroe, Abraham Lincoln, Jeanne d'Arc, Hz. Musa, Picasso, Socrates, Gandhi, Beethoven, Shakespeare, John Lennon gibi isimlerle golf maçı yapacak, son karşılaşmada ise Tanrı ile çekişecek adamın hikâyesi. İlginç görünüyor değil mi? Değil! Hiç değilmiş hem de.

     Şehirler Kitabı - Guillermo Cabrera Infante: En güzel şehirleri anlatacaktı, ben de keyifle okuyacaktım. Olmadı. İsmi ve arka kapağı beni yanılttı. Çok dağınık bir anlatım, oldukça kötü bir dil kullanımı ve sonucunda mutsuz bir okuyucu. 

     The Fault in Our Stars - John Green: Başıma gelecek her şeyi göze alıp "Olmamış!" diyorum, hem de hiç olmamış. Buram buram ajitasyon kokuyor kitabın her sayfası. Edebiyatta/müzikte/sinemada bir iyilik ölçütü olarak "ağlatma"yı ilk kim düşündüyse ve başımıza sardıysa selamlar ona gidiyor. Sevgili yazar okuyucuyu ağlatmaya harcadığı enerjinin bir kısmını karakterlerini tanımaya, sonra onları bize tanıtmaya, her yanı dökülen öyküsünü biraz daha derleyip toparlamaya harcasaymış 2 yıldız verebilirmişim, hatta en azından her sayfada 5 kez ağlamamız gerektiğini bize hatırlatmaktansa sakin sakin hikâyesini anlatsaymış 3 yıldız bile verebilirmişim ama bu haliyle imkânsız.

     Kitapları burada bitiriyorum, ben bittim onlar bitmedi. Kalanlar için de yapacak bir şey yok. Bir ara filmlerden bahsedeceğim, sonra sevgili arkadaşlarımın listelerini okuyacağım ve bu yıl bitecek.

Görüşürüz!

1 kişi de demiş ki:

Mia Wallace dedi ki...

çok coolsun sana bayılıyom :)

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?