31 Aralık 2014 Çarşamba

2015!


Geçen yıl istediklerimin büyük kısmı olmuş, bu da demek oluyor ki bu yıl yine istek listesi yapacağım!

Muhteşem bir yıl geçirdim diyemem tabii ki, zaten muhteşem bir yıl diye bir şey de yok. Çok üzüldüğüm, çok sıkıldığım, her şeyden nefret ettiğim, her şeyden umudu kestiğim günler var ama onlarsız olmuyor galiba.

Kötüleri yazmayacağım.

Benim annemin ailesi de babamın ailesi de Makedonya'nın aynı şehrinden gelmiş. Şu an da Balkan ülkelerinden gelmiş insanların yoğun olarak bulunduğu yerlerden birinde yaşıyoruz. Dolayısıyla hâlâ orada yaşıyormuşuz hissini yoğun olarak hissediyoruz. :) Yine de gidip görmekle aynı şey değil ve ben bu yaza kadar hep çok istemiş ama bir türlü gidememiştim. Bu yıl gittim. Annemden, babaannemden, anneannemden dinlediğim sokaklarda yürüdüm. Bizim jenerasyondan çok fazla insan, ruhunun hiç görmediği bir Avrupa ülkesine ait olduğuna inanıyor ve pek çok insan da bunu fazlasıyla sinir bozucu buluyor, biliyorum. :) Ama benim bahsettiğim durum bu değil.

Benim ailemin  bir kısmı 50, diğer kısmı 60'lardan sonra buraya gelmiş. Tüm ilkokul arkadaşlarımın aileleri gibi. Tüm komşularımız gibi. Bazıları 10 yaşındayken gelmiş, bazıları 50. O insanlardan hayatlarının o bölümlerini silmelerini ya da başka bir kültüre adapte olup bir anda bambaşka insanlar gibi davranmalarını bekleyemezsiniz. Düğünlerini oradaki gibi yapacaklar, misafirlerine oraya ait yemekleri sunacaklar, konuşurken arada size tuhaf gelen kelimeler kullanacaklar elbette. Böyle bir çevrede yetişmiş bir çocuğun kendini o kültüre ait hissetmemesini de bekleyemezsiniz. O çocuklardan biri olarak bu yıl o toprakları görmek, o caddelerde yürümek, annemizin çocukluğunu geçirdiği evin bahçesinde oturup komşularıyla sohbet etmek öyle harika bir histi ki her yıl tekrar gitme isteğinden kurtulamıyoruz.

Bir gün orada doğup büyümüş aile bireylerimizle birlikte gitmek bu yılın ilk dileği olsun.

Bu yıl başıma gelen diğer muhteşem şey Hugh Laurie! Türkiye'ye geleceğini duyan arkadaşlarımın hemen "Seliiiiiiiiin!! Hugh Laurie geliyormuş gördün mü?" diye mesajlar göndermeleri de ayrıca çok tatlıydı. :) (Tabii ben o zamana kadar biletimi çoktan almış da günleri saymaya başlamıştım.)

Deliler gibi hayranı olduğum insanların büyük kısmını takip etmeyi çoktan bıraktım. Hiç takip etmiyor değilim. Yine filmleri, dizileri, albümleri benim için öncelikli ama işler eskisi gibi değil. Bir tek Hugh Laurie konusunda değişmiyorum. Türkiye'ye geleceği haberini aldığımda aklımı kaçırabilirdim. :) (Hâlâ kaçırmadıysam...)

O akşamla ilgili bir yazı yazmaya başlamıştım ama bir türlü bitirmeye fırsatım olamadı. Belki aylar sonra okursunuz. Şimdilik söyleyeceğim şey: Ben 2014'te Hugh Laurie'yi gördüm, canlı canlı söylediği şarkılara eşlik ettim, şu an Hugh Laurie tarafından imzalanmış bir festival broşürüne sahibim! Bir Selin daha ne ister? :)

2015 dileklerimi sıralamaya başlıyorum:

- Sağlık, önce sağlık!

- İkinci sırada huzur var...

- Eksikliğini duyan herkes için aşk diliyorum. Aşk önemli. Ayrıca aşık olduğunuzda daha çekilir insanlar oluyorsunuz/oluyoruz.

- Tanıdığım bazı insanlar için akıl-fikir, onlar karşısında kendime de sabır diliyorum tabii. Her ikisini ülkedeki herkes için de diliyorum. Bir taraftakilere akıl-fikir, diğer tarafa sabır...

- Çok kitap, daha çok kitap, kitap, kitap, kitap!

- Güzel filmler, güzel diziler, şahane konserler...

- Yeni yılın 5. gününde yeni bir yaşıma gireceğim ama bu yılı pas geçmemiz gibi bir şansım var mı acaba? 2016'da yeni yaşıma girsem olmaz mı? (Yaşlandım. 29 oluyorum.)

- İş durumları güzel olsun mu? Olsun. Hepimiz için tabii.

- Tez durumları daha da güzel olsun! Yine hepimiz için. Yıl sonunda delirip kendimi doktora başvurusu yaparken bulursam o da güzel olsun ama biraz dinlenmeye ihtiyacım olduğunu hatırlarsam fena olmaz.

- Konuyu biliyorsun sevgili 2015. E hadi artık!

- 2016'ya yaklaşırken heyecanla istek listesi yazmam için bu listenin başarıya ulaşması gerek. Bilmem anlatabildim mi sevgili 2015?

- Daha az mutsuzluk. Bu da herkes için!

- Lotr, Friends, Star Wars, Batman, House temalı ıvır zıvırlara asla hayır demem :)

- Geçen yıl kar küresi istemiştim, 4 tane oldu. Eski yeni yıl kartlarından istiyorum şimdi. :)

- Daha az stres, daha az kabus...

- Tatlı anlar, dostlarla geçirilen güzel zamanlar, bilmediğimiz sokaklarda dolaştığımız günler, mutlu kahvaltılar...

Hepinize mutlu seneler!

2 kişi de demiş ki:

Mshn dedi ki...

Çok güzel dilekler, umarım hepsi gerçekleşir; özellikle ailenle beraber yapmak istediğin Makedonya yolculuğu. Bir de tabii kitap, kitap, hep kitap, bir sürü kitap... :)

serkan911 dedi ki...

Senenin %60'ı geride kalırken; umarım dileklerinin de %60'ı gerçekleşmiştir.

Yorum Gönder

Var mı ekleyeceğin bir şey?